22.03.2013

PASZTET Z BURAKÓW

PASZTET BURACZANY

Oryginalny przepis znajdziecie tutaj: klik




















Składniki:
♥ 5 średnich buraków (ugotowanych)
♥ filiżanka płatków owsianych
♥ cebula
♥ 2 ząbki czosnku
♥ natka pietruszki
♥ łyżka zmielonego siemienia lnianego
♥ łyżka octu
♥ sól, pieprz, tymianek
♥ olej

Wykonanie:
Ugotowane buraki ścieramy na tarce na grubych oczkach.
Pokrojoną cebulę smażymy na oleju aż się zeszkli, po czym dodajemy buraki, czosnek, ocet oraz przyprawy. Dolewamy wodę i dusimy kilka minut.
Dodajemy posiekaną natkę, płatki owsiane, siemię. Odstawiamy, aby płatki mogły nasiąknąć. (jeśli masa ma zbyt rzadką konsystencję dodajemy więcej płatków).
Masę przekładamy do foremki i pieczemy 50min w 180c.

9 komentarzy:

  1. Lubię buraki, to ciekawa alternatywa dla zwykłych pasztetów.

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ pięknie wygląda :) bardzo zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł, chyba spróbuję zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow...obłędny :) z pewnościa wypróbuję :*

    OdpowiedzUsuń
  5. To dla mnie nowość. Nigdy się z nim nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobiłaś mi smaka tym pasztetem;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja dziękuję za informację o kooperatywach. Mam nadzieję, że już niedługo będę mogła w ten sposób robić zakupy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Buraki!
    Uwielbiam buraki!
    Przepis dodaję do mojej "listy do zrobienia w niedalekiej przyszłości":)

    OdpowiedzUsuń
  9. mogę go spokojnie polecić, sama robię taki pasztet od jakiegoś czasu, pycha:)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...